گفتگو با لیونل اندرس مسی
sport

 
 
 
 - مصاحبه خواندنی لیونل مسی با شبکه الکاس قطر

لیونل مسی با دعوت شرکت مخابرات "اتصالات" و شرکت دیگر که نام خود مسی را به همراه دارد، وارد قطر شد تا در برنامه‌ای که در راستای حمایت از کودکانی که در سراسر جهان به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارند، شرکت کند.

سایت "الکاس" قطر ‌گفت‌وگویی را با مسی انجام داده است که در زیر می‌آید.


پیوستن به بارسا

زمانی که به بارسلونا رفتم، تنها 13 سال داشتم. با وجود شرایط سخت به سرعت با محیط جدید سازگار شدم. با بچه دیگری که او هم به دور از خانواده‌اش بود، تمرین می‌کردم. هیچ‌گاه رویایی بازی در سطح اول فوتبال اسپانیا را نداشتم اما الان به چیزی رسیده‌ام که حتی در رویا هم به‌ آن فکر نمی‌کردم. خانواده و هر آنچه را در آرژانتین داشتم، ترک کردم تا در محیطی جدید زندگی کنم. به یکباره خودم را در کنار بهترین بازیکنان فوتبال جهان یافتم.

رایکارد - گوآردیولا

مدیون لطف بزرگ رایکارد هستم. او زمانی که تنها 16 سال سن داشتم، مرا به تیم اول بارسلونا برد. در حقیقت او فرصت بزرگی به من داد. وقتی نخستین گل خود را با پیراهن بارسلونا برابر آلباسته به ثمر رساندم، احساس عجیبی به من دست داد. برای رسیدن به چنین روزی تلاش زیادی کردم. در کل رایکارد نقش زیادی در درخشش من داشت. درباره‌ی گوآردیولا هم باید بگویم که او بهترین مربی است که با او کار کرده‌ام. گوآردیولا توانایی و مهارت‌های بالایی داشت. او به خوبی می‌دانست که چگونه بازیکنان را آماده بازی کند. او برای هر تیمی برنامه‌ خاصی داشت. یاد می‌داد که چگونه دفاع کنیم و چگونه به حمله روی بیاوریم. با صراحت هرچه تمام‌تر بگویم، او به همه بازیکنان راه پیروز‌ی را هدیه داد.

شماره 10 بارسلونا

به دست آوردن این شماره هرگز آسان نیست. پیش از من رونالدینیو این شماره را به تن می‌کرد. خود رونالدینیو تشویقم کرد تا این شماره را بپوشم. احساس بسیار زیبایی بود.

شرایط کنونی بارسا

بازیکنان بارسلونا در دنیا بهترین هستند. ما تیمی یک دست و هماهنگ داریم. انگیزه زیادی برای پیروزی و نشان دادن توانایی و مهارت‌های خود داریم. بارسلونا ذخیره‌ بسیار خوبی از بازیکنان جوان و بااستعداد را در اختیار دارد و در آینده هم با تمام قدرت رو به جلو حرکت خواهد کرد. در پنج سال اخیر چهار بار قهرمان لیگا شده‌ایم. این نشان می‌دهد که در شرایط خوبی به سر می‌بریم.

شکست سنگین برابر بایرن‌مونیخ

در حقیقت بایرن در هر دو بازی رفت و برگشت بهتر از ما بود. تلاش کردیم تا از نظر بدنی خود را به آنها برسانیم اما موفق نشدیم. شکست‌ چهار بر صفر در دیدار رفت کارمان را در نوکمپ بسیار سخت کرد. دیدار برگشت هم سختی‌های خود را داشت.

پیش‌بینی فینال

نمی‌دانم چه تیمی جام را بالا خواهد برد. دو تیم بزرگ به فینال رسیده‌اند. پیش‌بینی برنده بسیار سخت است. دیدارهای فینال همواره سخت و غیرمنتظره‌اند اما اطمینان دارم که تیم بهتر برنده می‌شود.

نبود ویلانووا

در نبود تیتو کار ما بازی به بازی سخت و سخت‌تر می‌شد اما توانستیم خود را با شرایط وفق دهیم. بارسلونا با توجه به ذخیره مادی و معنوی‌اش می‌تواند با این مشکل هم کنار بیاید. باید اعتراف کنم که غیبت ویلانووا تاثیر بسزایی روی تیم گذاشت. نبود او را کاملا حس می‌کردیم. باید با این شرایط کنار آمد.

بازی گروهی

از این‌که موفقیت‌های فردی زیادی را به دست آورده‌ام، بسیار خوشحالم اما موفقیت تیم مهم‌تر است. همواره گفته‌ام که بازی گروهی مهم‌تر از موفقیت فردی است. با آن که از کسب چهار توپ طلا بسیار خوشحالم و احساس افتخار می‌کنم اما موفقیت تیم و عملکرد گروهی مهم‌تر است.

آرژانتین در جام‌جهانی 2014 برزیل

بر این باورم که در مسیر درستی گام برمی‌داریم. در بازی‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌ و پیروزی‌های زیادی را کسب کرده‌ایم. هنوز برای آماده‌سازی زمان زیادی را پیش‌رو داریم. قهرمانی در جام‌جهانی 2014 برایم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دوباره یادآوری کنم که موفقیت شخصی برای من در اولویت نیست.

تیم ملی برزیل

برزیل همواره تیمی قوی و مدعی بوده است. در این تیم بازیکنان خوب و کلاس بالایی بازی می‌کنند. چه بسا این تیم در شرایط کنونی افت کرده باشد اما این نمی‌تواند دلیلی بر ناکامی آنها در جام‌جهانی باشد. معتقدم که با نزدیک‌شدن این رقابت‌ها شرایط آنها بهتر خواهد شد.

شانس‌های قهرمانی

تیم‌های اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند و برزیل هم چون همیشه شانس قهرمانی هستند اما نباید فراموش کرد که امکان هرگونه شگفتی هم وجود دارد.

نیمار و بارسلونا

نمی‌دانم آیا او به بارسلونا می‌آید یا نه. تنها خود او از آینده‌اش خبر دارد. به نظر من اگر او به بارسلونا بیاید، می‌تواند کمک زیادی به تیم کند. او توانایی‌های فردی بالایی دارد.

خاویر زانتی

زانتی خدمت زیادی به فوتبال چه در آرژانتین و چه در اینتر کرده و پر کردن جایش بسیار سخت است.

مسی، تماشاگران و رسانه‌ها

به زندگی با رسانه‌ها عادت کرده‌ام. زندگی طبیعی دارم، به خیابان می‌روم و در آنجا با مردمی مواجه می‌شوم که خواستار عکس و امضاء‌ گرفتن هستند. تلاش می‌کنم تا در حد ممکن خواسته آنها را برآورده کنم. مشکلی در این زمینه ندارم. وقتی در شرایط خوبی به سر نمی‌برم، مردم به خوبی درکم می‌کنند.

تیاگو مسی

امیدوارم که فوتبالیست شود اما چه بسا به فوتبال علاقه نداشته باشد. نمی‌دانم.

احتمال حضور در قطر

الان به فکر بازی در تیمی غیر از بارسلونا نیستم. چه بسا در آینده به لیگ آرژانتین بروم و یا به قطر بیاییم. سه، چهار بار به قطر آمده‌ام. از این تغییرات زیاد شگفت‌زده شدم.

جام‌جهانی 2022 قطر

نمی‌دانم آیا در این رقابت‌ها حضور خواهم یافت یا نه. پیش‌بینی می‌کنم که جام‌جهانی خوبی خواهد شد.

جدایی مورینیو از رئال‌مادرید

نمی‌دانم. این به باشگاه رئال‌مادرید و خود مورینیو مربوط می‌شود. ما فقط روی تیم خود تمرکز می‌کنیم. الان قهرمان شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا خود را آماده فصل بعد کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,ساعت 18:4 توسط amir reza farshad| |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت